210 99 23 082

Αλλαγή Γλώσσας

English English

Χάρτης Πλοήγησης


Τι είναι το Πρόγραμμα Ασφαλείας (Limp Mode)

Πρόγραμμα Ασφαλείας: τι είναι ? Ποιες οι
αιτίες που το προκαλούν? Τι πρέπει να κάνετε.

Φανταστείτε το: οδηγείτε όταν, ξαφνικά, το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου σας παύει να λειτουργεί και η λυχνία check engine ή Transmission Fault ή ένα γρανάζι κίτρινο ανάβει, δηλώνοντας ότι ο υπολογιστής TCM η PCM έχει διαπιστώσει πως υπάρχει πρόβλημα σε κάποιο σημείο του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου σας αλλάζει αυτόματα σε τρίτη ή τέταρτη ταχύτητα και παραμένει εκεί χωρίς να κάνει πλέον καμία αλλαγή.

Τι προκαλεί το Πρόγραμμα Ασφαλείας

Σήμερα σχεδόν κάθε σύστημα στο όχημά σας λειτουργεί από τον υπολογιστή συμπεριλαμβανομένης της πίεσης λαδιού στο κιβώτιο, του χρόνου αλλαγής των ταχυτήτων και της αίσθησης των αλλαγών. Ο αισθητήρας ταχύτητας οχήματος παρέχει πληροφορίες για τον έλεγχο του ABS, του μείγματος καυσίμου, του ψεκασμού καυσίμου και της λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων. Ο αισθητήρας απόλυτης πίεσης πολλαπλής (MAP) και ο αισθητήρας θέσης πεταλούδας (TPS) παρέχουν πληροφορίες για το φορτίο του κινητήρα που χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση της αλλαγής και της μείωσης ταχύτητας στο κιβώτιο ταχυτήτων όταν οδηγείτε σε ανηφόρα ή έχετε πατήσει το πεντάλ τέρμα στο πάτωμα.
Οι συνθήκες που καταγράφετε κωδικός και μπαίνει το Πρόγραμμα Ασφαλείας ( Limp Mode ) παρουσιάζονται όταν υπάρχει πρόβλημα με τη λογική του υπολογιστή ενός οχήματος. Όταν η τιμή του σήματος που αποστέλλεται από έναν αισθητήρα στον υπολογιστή δεν βρίσκεται εντός ενός προκαθορισμένου εύρους που ορίζεται από τον κατασκευαστή, θα μεταβεί στον "δευτερεύοντα" προγραμματισμό. Αυτές οι διαδικασίες έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν το κιβώτιο από περαιτέρω ζημιές που θα μπορούσαν να προκληθούν λόγω δυσλειτουργίας.
Όσο ο υπολογιστής λαμβάνει σήματα από τους αισθητήρες MAP, TPS, ταχύτητας οχήματος και άλλους αισθητήρες που εμπίπτουν στο «κανονικό» εύρος τους με βάση τις τρέχουσες συνθήκες, το κιβώτιο θα λειτουργεί κανονικά. Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, εάν λάβει σήμα που βρίσκεται εκτός του αναμενόμενου εύρους, θα μεταβεί σε δευτερεύουσα ή έκτακτη λειτουργία.
Τα ακριβή μέτρα που λαμβάνονται κατά τη δευτερεύουσα λειτουργία καθορίζονται από τη λογική του υπολογιστή όπως έχει προγραμματιστεί από τον κατασκευαστή και εξαρτώνται από το πόσο εκτός της αποδεκτής περιοχής είναι το σήμα (αν υπάρχει ή δεν υπάρχει καθόλου σήμα). Μπορεί να αντιδράσει διαφορετικά όταν η τιμή είναι υψηλότερη από την υψηλότερη παράμετρο και διαφορετικά όταν η τιμή είναι χαμηλότερη από τη χαμηλότερη επιτρεπόμενη τιμή.
Εάν η τιμή του σήματος δεν ήταν αρκετά μακριά από το εύρος για να υποδείξει μια μηχανική βλάβη, το πρώτο πράγμα που θα κάνει ο υπολογιστής (TCM η PCM ) είναι να ανάψει το φως ελέγχου κινητήρα ( check engine η Transmission Fault η το κίτρινο γρανάζι ) για να ειδοποιήσει τον οδηγό ότι πρέπει να ελέγξει το όχημα σε συνεργείο με την χρήση κατάλληλης συσκευής ανάγνωσης των κωδικών συμβατής με τον τύπο του αυτοκινήτου, και να δείτε εάν υπάρχουν καταχωρημένοι μαλακοί κωδικοί (soft codes). Οι μαλακοί κωδικοί μπορούν να υποδεικνύουν ότι ένας αισθητήρας χαμηλής προτεραιότητας έχει δυσλειτουργήσει ή αρχίζει να χαλάει. Εάν το φως σβήσει μετά την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου σας, μπορεί να σημαίνει ότι ο αισθητήρας απέτυχε μόνο μία φορά λόγω χαλαρής σύνδεσης ή μπορεί να είναι σημάδι ότι η κατάστασή του επιδεινώνεται. Η κρίσιμη λειτουργικότητα συνήθως δεν επηρεάζεται από αυτό το είδος προβλήματος, αλλά εάν το πρόβλημα δεν επιλυθεί, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απόδοση ή την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος.
Τώρα, εάν η τιμή του σήματος από έναν αισθητήρα υψηλής προτεραιότητας (απαραίτητος για κρίσιμες λειτουργίες) είναι επικίνδυνα μακριά από το αποδεκτό εύρος λειτουργίας, ο υπολογιστής μεταβαίνει σε δευτερεύουσα λειτουργία "επιβίωσης". Αυτό είναι γνωστό και ως "σκληρός κωδικός". Σε αυτήν τη λειτουργία, ο υπολογιστής απενεργοποιεί τις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες αλλαγής ταχυτήτων. Αυτό απενεργοποιεί την ικανότητα του κιβωτίου ταχυτήτων να αλλάζει ταχύτητες και αναγκάζει την προεπιλογή σε μία χρησιμοποιήσιμη ταχύτητα - συνήθως τρίτη ή τέταρτη. Επιπλέον, η πίεση λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων ρυθμίζετε στο μέγιστο , προκειμένου να προστατεύονται οι ταινίες και οι συμπλέκτες από ζημιά .
Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα το Πρόγραμμα Ασφαλείας (Limp Mode ) που προαναφέραμε να ενεργοποιείται.
Το Πρόγραμμα Ασφαλείας σχεδιάστηκε έτσι ώστε, όχι μόνο να προστατεύει το κιβώτιο από βλάβες, αλλά και τον οδηγό από το να μείνει στην μέση του δρόμου με ένα χαλασμένο όχημα. Επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί (με δυσκολία) προς ένα ασφαλέστερο σημείο στην άκρη του δρόμου ή προς το πλησιέστερο συνεργείο για έλεγχο.


Πάντα να αποφεύγετε την οδήγηση με αναμμένα τα ενδεικτικά λαμπάκια. Μεγαλώνετε την ζημιά και το κόστος της επισκευής

 

Κωνσταντίνος Γεωρ. Αστέρος

 

Εάν έχετε κάποια ερώτηση τηλεφωνήστε
ή στείλτε μήνυμα με θέμα: "Ερώτηση"
στην ηλεκτρονική διεύθυνση: asteros@otenet.gr




Copyright © 2011 All rights reserved.
Web Design & Development by DrGraphics.