210 99 23 082

Αλλαγή Γλώσσας

English English

Χάρτης Πλοήγησης


Τύποι Αυτομάτων Κιβωτίων

Στην Ελληνική αγορά έχουν κυκλοφορήσει πολλά αυτοκίνητα με διαφορετικούς τύπους αυτομάτων κιβωτίων. Πολλά από αυτά είναι νέας τεχνολογίας τα οποία είναι ακόμη δύσκολο να αξιολογηθούν ως προς την αξιοπιστία τους. Οι κατασκευαστές συνεχώς τα βελτιώνουν μέσω της εμπειρίας που λαμβάνουν από τα προβλήματα που έχει κάθε νέο προϊόν και περισσότερο δε αλλάζοντας την ηλεκτρονική διαχείριση μέσω νέων προγραμμάτων.

Κλασικό αυτόματο Κιβώτιο (Automatic Transmission). Είναι το πιο διαδεδομένο κιβώτιο, το οποίο χρησιμοποιεί πολλαπλούς υδραυλικούς συμπλέκτες με δίσκους και μετατροπέα ροπής. Τα σύγχρονα κιβώτια έχουν από 4 έως 10 ταχύτητες και ηλεκτρονική διαχείριση για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτά είναι και τα πιο εύκολα επισκευάσιμα κιβώτια καθώς συνήθως υπάρχει επάρκεια ανταλλακτικών στην ελεύθερη αγορά.

Μηχανικό Αυτοματοποιημένο Κιβώτιο (Automated Manual Transmission). Πρόκειται για ένα κλασικό μηχανικό κιβώτιο 5 ή 6 ταχυτήτων μονού ξηρού συμπλέκτη το οποίο έχει μετατραπεί σε αυτόματο μέσω ενός μηχανισμού που ελέγχει την σύμπλεξη και τις αλλαγές των ταχυτήτων μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί σωρεία προβλημάτων που αφορούν τον μηχανισμό ηλεκτρονικής διαχείρισης, ο οποίος δεν είναι επισκευάσιμος λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και μόνο αντικαθίσταται, συνήθως με αρκετά υψηλό κόστος.

Αυτόματο Κιβώτιο Διπλού Υδραυλικού Συμπλέκτη (DSG - DCT). Είναι ένα υβριδικό κιβώτιο μισό μηχανικό και μισό αυτόματο με 6 ή 7 ταχύτητες. Έχει υδραυλικό διπλό κύριο συμπλέκτη όπου ο ένας ελέγχει την εμπλοκή των μονών ταχυτήτων (1,3,5 και R) ενώ ο άλλος τις ζυγές (2,4 και 6). Για την εμπλοκή των ταχυτήτων υπάρχει ο ηλεκτροϋδραυλικός εγκέφαλος και η ηλεκτρονική μονάδα. Η δε εμπλοκή γίνεται μέσω υδραυλικών εμβόλων. Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στον διπλό συμπλέκτη και τον ηλεκτροϋδραυλικό εγκέφαλο. Έχουν αρχίσει να υπάρχουν ανταλλακτικά στην ελεύθερη αγορά και είναι συνήθως επισκευάσιμα.

Αυτόματο Κιβώτιο Διπλού Ξηρού Συμπλέκτη (DSG - DCT). Είναι ακριβώς το ίδιο με το κιβώτιο Διπλού υδραυλικού συμπλέκτη με την διαφορά την θέση του υδραυλικού συμπλέκτη έχουν πάρει δυο ξηροί κανονικοί συμπλέκτες. Το μέχρι στιγμής πρόβλημα που έχει γίνει γνωστό είναι η ευαισθησία που δείχνουν στα απότομα και γρήγορα ξεκινήματα, ο συμπλέκτης γλιστρά (πατινάρει) πολύ εύκολα. Έχουν αρχίσει να υπάρχουν ανταλλακτικά στην ελεύθερη αγορά και είναι πλέον μερικώς επισκευάσιμα.

Αυτόματο Κιβώτιο Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Κίνησης (CVT). Τα κιβώτια αυτού του τύπου έχουν άπειρες σχέσεις μετάδοσης καθώς κατά την λειτουργία τους μεταβάλουν συνεχώς την σχέση μέσω δυο τροχαλιών που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους με ένα ατσάλινο εύκαμπτο ιμάντα. Πολλά από αυτά μπορούν να αλλάζουν ταχύτητες μέσω της ηλεκτρονικής διαχείρισής τους που επιτρέπει την προεπιλογή σχέσεων. Έτσι δίνεται η δυνατότητα για επιλογή 6, 7 ή και 8 ταχυτήτων. Είναι επισκευάσιμα καθώς έχει υπάρχει διάθεση ανταλλακτικών για τα περισσότερα από αυτά.

Υβριδικά (Hybrid). Τα περισσότερα χρησιμοποιούν κιβώτιο CVT ή DCT, συνδυασμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα, συνήθως στην θέση του σφονδύλου (βολάν), ή και ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα και φυσικά τον κλασικό κινητήρα βενζίνης η πετρελαίου. Ακόμα η τεχνολογία αυτή δεν έχει καταλήξει οριστικά σε κάποια στάνταρ για να έχουμε την δυνατότητα να συγκρίνουμε κάποια από αυτά. Συνεχώς αλλάζουν η δοκιμάζουν νέες ιδέες προσπαθώντας να τα βελτιώσουν. Πλεονέκτημα τους είναι ότι δεν σε περιορίζουν με την αυτονομία όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά. Για τα CVT κιβώτια που φέρουν έχει αρχίσει η διάθεση ανταλλακτικών στην ελεύθερη αγορά.

Αμιγώς Ηλεκτρικά EV. Αυτά είναι αυτοκίνητα μόνο ηλεκτροκίνητα που έχουν για την κίνηση τους έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα τροχών. Η δε αυτονομία τους είναι ανάλογη της μέσης ταχύτητας που κινούνται στον ανοικτό δρόμο καθώς και του πόσο γρήγορα ή πόσο βαθιά πατάτε το γκάζι μέσα στην κίνηση. Η αυτονομία που παρουσιάζουν οι εταιρείες ποτέ δεν είναι ίδιες με αυτές που αντιμετωπίζετε στις καθημερινές σας διαδρομές, διότι αυτές έχουν μετρηθεί σε πολύ ιδανικές συνθήκες και με καινούργιες, πλήρως φορτισμένες μπαταρίες και σε ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Μειονέκτημά τους η περιορισμένη αυτονομία.

Στις ΗΠΑ έγινε έρευνα σχετικά με το πόσοι ρύποι παράγονται για να φορτιστεί πλήρως ένα ηλεκτρικό όχημα από το οικιακό δίκτυο. Αποτέλεσμα, περισσότεροι από ότι θα παρήγαγε αν στα ίδια χιλιόμετρα κινούταν με συμβατικά καύσιμα. Τελευταία έχουν αναφερθεί στις ΗΠΑ και Καναδά περιπτώσεις ανάφλεξης μπαταριών αμιγώς Ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων χωρίς κάποια συγκεκριμένη αιτία. ΔΕΝ υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες για βλάβες καθώς δεν ανακοινώνετε τίποτα απολύτως από τις εταιρείες που τα παράγουν και πολλά από αυτά τα συμβάντα που φθάνουν στην δημοσιότητα είναι από ανεξάρτητες πηγές ή ιδιώτες κατόχους ηλεκτροκίνητων, καθώς πολλές πληροφορίες δεν δημοσιεύονται από τα ΜΜΕ. Ο λόγος προφανής << έσοδα από διαφημίσεις >>.

Ο χρόνος θα δείξει που θα καταλήξει αυτή η τεχνολογία καθώς μεγάλο ρόλο θα παίξει η τιμή και επάρκεια του ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και το κόστος συντήρησης μετά την λήξη της εγγύησης. Αναφορές από ιδιώτες αναφέρουν το υπερβολικό κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας μετά από βλάβη που υπέστη λόγω τρακαρίσματος η λόγω βραχυκυκλώματος από νερά βροχής αφού το αυτοκίνητο πέρασε από πλημμυρισμένο δρόμο και ότι δεν καλύπτεται από την ασφαλιστική εταιρεία (λόγω κόστους) χωρίς να προϋπάρχει σχετικός όρος στο συμβόλαιο και φυσικά αρκετά αυξημένο ασφάλιστρο. Συνιστάται να πληροφορηθείτε καλά για τις λεπτομέρειες αυτές πριν να προβείτε στην αγορά ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Προσοχή λοιπόν

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ

ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΙΒΩΤΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΛΑΔΙΩΝ .

ΚΑΝΕΝΑ ΛΑΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

 

Κωνσταντίνος Γεωρ. Αστέρος

 

 


Copyright © 2011 All rights reserved.
Web Design & Development by DrGraphics.